20 september 2009

Biblioteket

Från Röda Rummet kommer man in till biblioteket. Jag kallar rummet för det eftersom jag har mina böcker där och några läsfåtöljer. Rummet hade gärna kunnat få vara lite större men man får skylla sig själv när man möblerar. Den ena möbeln ger den andra på något vis. Det har varit så hela tiden, man har nästan ramlat på saker och ting och bara inte kunnat motstå dem. Och vips så är rummen inte så stora längre.
Här nedanför ses en pappspänd takmålning. Jag antar att den är restaurerad men jag är inte säker, den kan lika gärna vara precis så fräsch som den en gång var; fortfarande. Kakelugnen är omsatt och det är bara att börja att elda nu till hösten. Det ska bli så mysigt att sitta vid den och läsa. Vi har dragit ner rör till den här kakelugnen också.

Takmålning bibliotek


Kakelugn bibliotek


Detalj kakelugn


Snart är det dax att plocka fram lite lila lyktor igen. Den här gillar jag verkligen.

4 kommentarer:

Sara sa...

Men vad roligt att hitta hit!! Tack för att du hittade mig, så jag kunde få chansen att hitta din fina blogg med så fina foton :-)

Trädgård och hus med snickarglädje är mina två passioner i livet och din blogg är PRECIS i min smak. Vilket fantastiskt hus, både inuti och utanpå och VILKET jobb ni lagt ned på eran trädgård.... Jag blir SÅ imponerad!

Min nyfikenhet är väckt och jag kommer att återkomma hit!

En liten fråga bara: Jag får en känsla av att ni köpt huset i det vackra skick det är nu (i stort sätt), eller har ni själva gjort stora renoverings/restaurerings jobb också?

Hälsningar
Sara Small Town


med bloggen:
http://smalltownstyle.blogg.se

-Ett drömhus tar form - Sekelskifte - Byggnation - Renovering - Design - Inredning-

Norregård sa...

Hej!
Vad kul att du hittat till min blogg! Självklart blev jag nyfiken på din, och jag är helt mållös! Ni bor ju i ett "slott", underbart vackert. Vilken trädgård och vilka foton. ( och jag som var så nöjd med mitt äpple mot den blå himlen.. är verkligen ingen fotograf.) Dina hundar är bedårande, våran Jack skulle nog må gott hoss dom! Han är en jaktlabbe, men vi jagar inte. Han är bara sällskap och en underbar vän. Läs gärna triologin om Neshov av Anne B Ragde börjar med Berlinerpopplarna om du inte gjort det. Du gillar ju att läsa har jag förstått.
Många varma hälsningar till dig i norr från Malin

Marie sa...

Oj, oj! Vilken resa det var att titta in på din blogg. Underbara bilder och ett fantastiskt hus ni har. Njut av detta och naturen som ni har runt om er. En riktig pärla!!
Hit kommer jag att återvända.......
Kan man inte få tiden att räcka till för att resa fysiskt så får man ta hjälp av tekniken.
Ha en bra dag!
Kram Marie

Anonym sa...

Älskar verkligen bilderna på biblioteket.. Sagolikt!

Mvh
/Sara

Related Posts with Thumbnails